niedziela, 8 września 2013

Sukienka w kropki

Biała sukienka w czarne kropki chodziła za mną już dość długo. Podstawowy problem: nigdzie nie mogłam znaleźć odpowiedniego materiału.
Wymyśliłam sobie, że taką właśnie sukienkę będę miała na poprawinach szwagra - i jak na złość, nie mogłam trafić na nic odpowiedniego. Chodziło mi zarówno o wzór, jak i o to, żeby było przewiewne.
Dwa tygodnie przed imprezą (czyli na początku lipca) postanowiłam ograniczyć swoje wymagania do samego wzoru - kupiłam materiał który pani w sklepie określiła jako "mieszanka wiskozy i poliestru". Jak dla mnie jest to raczej "mieszanka poliestru i wiskozy", przy czym ta część wiskozowa jest bardzo, ale to bardzo mała.
Postawiłam na swoim, sukienka wyszła tak:

Generalnie jestem z niej względnie zadowolona. Prawie się nie gniecie - pewnie ze względu na skład...
Dół sukienki skroiłam z koła, góra to model 27 z czasopisma "Anna - moda na szycie" (1/2013)(właściwie to podszewka do tego modelu przedłużona o kilka centymetrów)

Szyło się fatalnie - i chyba między innymi właśnie dlatego nie mogłam się zabrać od półtora miesiąca za sklecenie tego posta. Maszyna w ogóle nie chciała sobie radzić z tym materiałem, a za późno natknęłam się na czyimś blogu na patent z szyciem przez papier - może wtedy było by lepiej? Po pierwszym przeszyciu każdy jeden szew wyglądał mniej-więcej tak:

Czy spotkał się ktoś z was kiedyś z czymś takim? Drugie przeszycie tego samego miejsca wyglądało już lepiej, przy trzecim szyciu - maszyna praktycznie przestawała przepuszczać. Nie pomogła nic ani zmiana nici, ani zmiana igły.

Pewnie uszyję sobie kiedyś jeszcze coś podobnego z innego materiału, bo ta napsuła mi dość sporo nerwów.
Poza tym - dojrzewam powoli do zakupu overlocka lub coverlocka... Podwijanie koła nie zostanie raczej moim ulubionym zajęciem ;)

1 komentarz:

  1. ostatecznie sukienka wyszła nieźle :) ale są czasami takie materiały, że odechciewa się szyć :)

    Nominowałam Cię do Liebster Award - Zapraszam do mnie po wyróżnienie :)
    malowanki-krychy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń